понеделник, 21 октомври 2019 г.

Размисли за духовността: Хармония


Да се чувстваме прекрасно означава да поставим ред в нашия живот, а не да прекарваме добре и да се чувстваме добре на всяка цена. Става на въпрос да приведем вътрешния ни свят в хармония, развивайки зрелостта да свържем нашия вътрешен свят от мисли, виждания и чувства с нашия външен свят на действия, думи и взаимоотношения. Ако има безпорядък вътре, ще има и безпорядък навън.

За да започнем да се чувстваме прекрасно е необходимо да станем по-честни - това което мислим, говорим, чувстваме и правим да е едно и също. Без това "единство" в нашия личен живот, никакъв вид развлечение не може да ни направи да се чувстваме добре, позитивно или прекрасно.
Да сме честни означава да поемем отговорност за начина по който мислим, чувстваме и отговаряме на ситуациите и другите хора. Можем да започнем задавайки си няколко въпроса:

. Наистина ли трябва да направя това?
. Необходимо ли е да мисля така?
. Може би трябваше да говоря или да реагирам по по-добър начин?
                        
Такъв вид въпроси изчистват нашите лоши привички и рутината в нашия живот. Не може да се чувстваме прекрасно ако имаме лоши привички.

Една обща лоша привичка е да оставяме другите да изхвърлят своите отпадъци в нашия живот, както по явен физически начин така и в преносен смисъл. Защо разрешаваме на другите да правят това?
"Защото от това" или "защото от онова", "може би - но", "защото" само ни помага да оправдаем нашите мизерни чувства или ситуации. Как можем да се чувстваме прекрасно, когато се оплакваме или сме непрекъснато песимистични, уплашени или в състояние на подтиснат гняв? Как може да се чувстваме прекрасно ако не сме свободни да бъдем господари на нашия собствен живот?

Истинската свобода започва от мен. Аз не мога да обвинявам другите за това, което ми правят. Загуба на време е да изследвам техните действия непрекъснато и да се ядосвам. Аз мога да изследвам какво правя аз за себе си и да се  запитам "Колко дълго ще продължавам да живея така?".

Другите хора са артисти в този безкраен Филм на Живота. Те ще  правят каквото пожелаят да правят и да съществуват както искат - но аз мога да избера в коя посока да вървя. Аз решавам дали да се повлиая или не, да съм  заплашен или използван от другите. За да се чувствам добре позитивно и/или прекрасно аз осъзнавам, че е нужно да се променя. Един по-добър начин на живот е в моите ръце, не в ръцете на другите, като съпруг/а, дете, началник, свещеник, гуру, политик или доктор.
Откъс от книгата на Дади Джанки:
"ЧУВСТВАМ СЕ ПРЕКРАСНО"

Можете да намерите и прочетете някои от ЕЛЕКТРОННИТЕ КНИГИ на Брама Кумарис на следния линк:

https://brahmakumarisbulgaria.blogspot.com/2019/04/blog-post.html



Няма коментари:

Публикуване на коментар