събота, 22 октомври 2016 г.

Основен курс по Раджа Йога

Добре дошли във вторник, 1 ноември от 19:00ч. българско време на Началния Курс по Раджа Йога, включващ 6 срещи в рамките на един месец в удобно за вас време. Курсът е на основата на самопознанието на Раджа Йога.
Курсът ще се проведе по Скайп и е безплатен.
Предварителна регистрация за участие на Скайп адрес: meditatsia
Свободен достъп.


Нека си припомним нашата вътрешна красота - дълбокото спокойствие, чистотата, мъдростта, щастието. Те са във всеки един от нас, просто забравяме да се свържем с тях, да ги активираме и да ги изразим в заобикалящия ни свят.


Може да правите дарения за Центъра Брама Кумарис на следния линк:

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=JH2AF2LJWK4XW  

сряда, 12 октомври 2016 г.

РАЗМИСЛИ ЗА ДУХОВНОСТТА



Грижа във взаимоотношенията


Нови перспективи на времето


Тихият ум


Вътрешна сила


Да се освободим от притесненията и да забравим миналото


Да победим пречките, които са вътре в нас


Да можем да простим


Търсиш ли одобрението на другите?


Богатството на добрите пожелания


Да се грижим за взаимоотношенията си с другите


Смелост


Да сме щастливи


Очаквания


Да се освободим от привързаността и от егоистичните желания


Практиката на непривързаност към тялото


Дълбоката философия на Кармата


Духовен художник


Да се освободим


Безусловното приемане


Оригиналните добродетели на душата


Самоуважение и духовна скромност


Тайните на взаимоотношенията


Да се свържем с Божествения


Силата на добрите пожелания


Силата, която трансформира нашия начин на виждане

 

Да се освободим от егото


Да открием Бог


Да оценяваме


Силата на непривързаността


Търпение


Духовен прогрес


Раджа Йога: Единство в Тишината


18 стъпки от Човек към Ангел

http://brahmakumarisbulgaria.blogspot.com.es/2014/08/18.html


Ти също можеш да бъдеш ангел


7-те качества на Бог:

ВЕЧНАТА ЛЮБОВ

 

ИСТИНСКИЯТ МИР

 

ПЪЛНАТА ПРОШКА

 

СЪЩНОСТТА НА ЧИСТОТАТА

 

ИСТИНАТА

 

БЛАГО МИЛОСЪРДИЕ

 

ДУХОВНА СИЛА



неделя, 9 октомври 2016 г.

Добродетелите: Обноски

Както лицата така и действията на величествените души разкриват наличието на обноските изпълнени с истината. Техният говор, тяхната походка, начинът по който се хранят и пият, седят и стават - всяко тяхно действие автомотично разкрива обноските изпълнени с истината. Не бива от една страна да изпитвате истината и същевременно да нямате обноски. Много деца казват: "Аз обикновено не се гневя, но когато някой говори лъжи, аз ставам гневен." Някой говори лъжи и вие се разгневявате. Кой е прав от вас двамата? Тези, които изпитват истината винаги имат обноски. Някои остроумничат и казват: "Аз не се ядосвам, но моят глас е висок, моят глас е остър." Чрез достиженията на науката всеки може да намали или увеличи звука и така не можете ли и вие чрез силата на тишината да намалявате или увеличавате своя глас?
Какво друго остроумие вижда Ба
щата? Сега вие използвате един много специален език. Какво казвате? Ние не понасяме да гледаме фалшивостта, ние не понасяме да чуваме за фалшивостта и затова, когато виждаме нещо такова, вътре в нас идва силна възбуда. Когато ние чуваме нещо невярно, има голяма възбуда вътре в нас. Това правилно ли е ? Този език правилен ли е? Следва да има възбуда когато е налице нещо лъжливо, нали? Ако нещо е лъжливо и вие ставате възбудени виждайки го, вашата възбуденост е правилна или неправилна? Каква е? И така възбудата е неправилна, нали? "Аз ще направя това и ще им покажа на тях." "Аз ще сложа край на лъжливостта и ще им покажа." Това предизвикателство е правилно, нали? Не е ли? Вие правите нещо добро, когато слагате край на лъжливостта, така ли е? Така, че винаги помнете кои са знаците на лъжливостта. Този, който следва истината и желае да приключи с лъжливото, има добра цел. Обаче, за да сложите край на лъжливото, вие се нуждаете от силата на истината. И така възбудата и гневът знаци ли са на истината? Има ли възбуда там, където е истината? Следва ли да има дори и следа от нея? Не бива да има дори и следа. Да се разгневявам виждайки това, което е лъжливо, правилно ли е? Не е правилно. Не бихте ли почуствали горещина, ако някой запали огън? Или оставате непроницаеми за горещината? Ако имате познанието, че това е огънят на лъжливостта и сте в състояние да почуствате неговата горещина, тогава какво бихте направили за себе си? Ще се предпазите, нали? Или ще кажете, че не можете да се спасите от горещината на огъня? Ще се предпазите, нали? Или е ОК да се изгорите малко от горещината на огъня? И така винаги помнете, че изразът на истината са обноските. Ако сте истински и имате силата на истината, тогава вие никога няма да откажете от вашите обноски. Разкрийте истината чрез всичките си обноски. Ако се откажете от вашите обноски и след това решите да докажете истината без обноски, вие няма да сте в състояние да я докажете. Всъщност това, което се случва е, че вие желаете да разкриете истината, но ако се откажете от вашите обности и доказвате истината, тогава доказването ще се превърне в инат. Изразът на липсата на обноски е инатът и изразът на обноските е скромността. Този, който разкрива лъжливостта като такава, е винаги скромен и общува с обноски. И така чухте ли втория вид остроумие? И така не бъдете остроумни по този начин. Това е едно домашно. Освободете се от това остроумие и сканете скромни, съвършенно скромни. Да казвате: "Аз съм прав, а този греши" не е скромност. Хората също казват, че ако някой се опитва да докаже истината, тогава е налице нещо, което не е съвсем правилно. Това е станал езикът на някои деца: "Аз ти казвам пълната истина. Аз ти казвам на 1000% истината". Но не е необходимо да се доказва истината. Истината е като слънцето, което не може да остане скрито. Без значение колко стени ще се изпречат пред него, светлината на истината не може да остане скрита. Праведният човек никога не би казал: "Аз говоря истината", а другите казват за него, че говори истината.
Бъди безгрижен император що се отнася до излишността. Някои го разбират погрешно
,
когато става на въпрос за кодекса на поведение. Обаче не ставай небрежен що се отнася до кодекса на поведение.

Добродетелите: Невинност

Много деца стават много невинни пред Бащата и споделят от сърце, "Имам
пълна вяра в теб. Аз съм Твой. Ти си мой. Сигурно е, че има не само сто процента вяра, но петстотин процента вяра. Но..., също така има и бури." И тогава какво може да направи Бащата? И за да Го утешите, вие подчертавате, като казвате: "Ти си мой, нали така?" Казвате го съвсем невинно: "Аз съм Твой. Каквото и да съм, аз съм Твой." Затова Бащата също казва: "Каквито и да сте, както и да сте, вие сте Мои." Обаче, дали Бащата е ваш такъв какъвто е Той? Добре е да притежавате невинност, но следва да проявявате тази невинност в сърцата си и да бъдете добри. Не бива да бъдете невинни във вашите думи и дела. Тези, които проявяват невинността си в сърцата, са обичани от Невинния Владетел. А тези, които са невинни в думите си, заблуждават както себе си, така и другите, а когато невинността се проявява в делата, тогава причинявате вреда и на себе си и на службата, която извършвате. Ето защо следва да бъдете невинни в сърцата си. Точно тази невинност следва да имате. Светец е този, който има велика душа.

Бащата вижда невинността на тези, които постигат толкова много. Тези, които са съвсем обикновени пред света, са поели отговорност. Защо? Според хората в света специални са тези, които имат познание за света или за науката, или са владетели на кралство, или са водачи на някоя религия. Коя специалност вижда Бащата?

На първо място, вие имате специалността да познавате себе си и Бащата; онези известните не притежават това познание. И така както сте невинни и съвсем обикновени пред света, вие изисквате благословиите от Дарителя и се превръщате в достойни за поклонение. Дори тези, които хората считат за известни, се прекланят и се молят на тези, които са достойни за поклонение. Вие сте се превърнали в такива специални души. Изпитвате ли духовното опиянение от това?

Какво шепнат устните ви, сърцето ви? "Открихме го." Вие сте станали цялостни а тези, които са умни, изразходват времето си опитвайки се да Го открият. Ето защо Той се възхвалява като Владетеля на Невинните. Специалността ви да можете да разпознавате ви превръща в специални души.

вторник, 4 октомври 2016 г.

Изгради Добруването чрез Своите Духовни Сили: "Интроспекция"

Скъпи приятели, добре дошли всяка трета неделя на месеца в 11:00ч. 
на срещата на приятелите на Медитация Раджа Йога. 
От месец Октомври започва новата поредица:
"Изгради Добруването чрез Своите Духовни Сили"
включваща осем самостоятелни открити беседи.

Поредицата е посветена на книгата на Антони Страно
"В Търсене на Добруването - Използвай своите 8 сили". 
Може да я намерите в електронен вариант на следния линк:
http://brahmakumarisbulgaria.blogspot.com.es/2014/09/8.html   
Свободен достъп!

Беседите се излъчват от Центъра Брама Кумарис в Атина, Гърция на адрес ул. Тасоу 12А, пл. Америкис. 
Всички българи живеещи в Атина са добре дошли да го чуят "на живо".

Може да се включите и он-лайн на линка:
https://www.ustream.tv/channel/the-essence-of-well-being
 
Записи на предишни беседи може да чуете на youtube, линк:
https://www.youtube.com/channel/UC60SDl6b0b4t55IOn-b8QZA
 
Нека заедно преоткрием нашата истинска същност, която е нашето духовно богатство, да го даряваме, и така да го увеличаваме, използвайки го в нашето ежедневие.
Беседите се основават на познанието на Раджа Йога, което ни предоставя възможността да живеем осъзнато и да изпълваме със щастие нашето ежедневие.


събота, 17 септември 2016 г.

Добродетелите: Смирение/Скромност

Душата е тази, която е известна като съзидателна, до степента, до която интелектът е смирен. Интелектът е този, който създава новото. 

Смирението е израз на любовта. Тези, които имат любов за всяка душа, ще могат да останат смирени. Ако няма любов, те нe ще могат да станат нито състрадателни, нито смирени. Ето защо трябва да има смирение и израз на сила. До степента, до която сте смирени, ще се появи усещането, че сте господари. Следва да е налично усещането, че сте господар под формата на сила и в смирението да е налична добродетелта да служите. Ще е налична службата, а с нея и чувството че сте господари.

Непрестанно бъдете в осъзнатостта, че сте инструмент и така продължавайте напред, и вдъхновявайте други да правят същото. Осъзнатостта, че сте инструмент, винаги ще ви помогне да достигнете успех. Винаги инструмент и винаги специалността на смирението. Винаги ги носете със себе си. С тези специалности ще станете специални души.

Знаците на величието са видими дотолкова, доколкото е голямо самото величие и дотолкова великата душа ще бъде скромна. Това е така, защото душата, която проявява величие е душа, която е цялостна и завършена. Същото е като с дървото: колкото повече дървото е отрупано с плод, толкова то ще се наведе и ще извършва служба със скромност/смирение. Фактът, че дървото се навежда, означава, че служи. Ако не се навежда, няма да може да служи. Затова, от едната страна е величието, а от другата - смирението. Тези, които са смирени, получават уважение от всички. Ако сте смирени, сте уважавани  от другите. Не получават уважение тези, които са арогантни, другите стоят надалеч от тях. Ще разберете дали сте се обгърнали във величието и смиреността по това, че тези, които са смирени даряват щастие на всички. Където и да отидат, каквото и да правят, чрез смирението си те даряват щастие на другите. Ако смирението е по-малко, не винаги ще можете да дарявате щастие.

Тези души, които непрестанно живеят със специалността на смирението, лесно изпитват успех. Запомнете, да бъдеш смирен, означава да поддържаш самоуважение и това е лесният начин да получите уважение от всички. Да бъдеш смирен, не означава да се кланяш на всеки, но да направиш така, че всеки да се прекланя пред твоята специалност и любов.

Знакът за величественост е смирението. Колкото е по-голямо смирението, толкова повече душата ще е велика в сърцата на всички. Без да станете смирени, не бихте могли да бъдете дарители на щастие за всички. Смирението лесно ви освобождава от егото. Семето на смирението автоматично ви дава достъп до плодовете на величието. Смирението е лесният начин за получаване на благословии от сърцето на всеки. Душа, изпълнена със смирение, лесно получава мястото на любовта в сърцата на другите. Смирението автоматично ви превръща в достойни за възхвала. Специалният знак за това, че се освобождавате от егото, е смирението. Има смирение в поведението ви, смирение в погледа ви, смирение в думите ви и също смирение във връзките и взаимоотношенията ви. Не бива да казвате: „Не ми е в поведението, но думите просто ми се изплъзнаха.“ Не, каквото е в поведенито ви, погледът ви ще е в съответствие с него. Какъвто е погледът ви, думите ви ще бъдат съответни на него и каквото е в думите ви, същото ще бъде във връзките и взаимоотношенията ви. Смирение трябва да има във всичките четири. Ако има смирение в три от тях, но в едно липсва, тогава съществува поле на достъп за арогантността.

Където се появи арогантност, там има огромно чувство за обида. Някой път съществува арогантност, друг път обида. Продължавате да си играете и с двете. Когато някой няма арогантност в себе си и бъде обиден, той няма да усеща обида. Той ще остне смирен и зает със задачата на обновлението. Само тези, които са смирени, могат да обновяват

Знакът за добри обноски е смирението. Някой, който доказва, че нещо грешно е фалшиво/погрешно, винаги ще остане смирен и ще взаимодейства с добри обноски.
Да кажете: „Аз съм прав, а този е грешен“ не е смирение.

Независимо какво се случва, вашата природа/характер винаги трябва да остава блага, внимателна. Този благ характер е знак за смирение.

Станете милостиви към незнаещите, измъчени души във вашето семейство. Би трябвало да има състрадание от сърце.
За бързината в усилията в духовното семейство и също за самоусъвършенстването е необходимо състраданието. Когато сте състрадателни има напредък, защото състрадателната душа непрестанно и естествено има поведението на безгранична непривързаност. Трябва да има състрадание към самите вас в това: „Аз съм душа, която принадлежи на най-възвишения Баща и има за цел да стане равна на Бащата“.
В съответствие с това, ако има слабост в оригиналната, възвишена природа и в санскарите, които са еднакви с тези на Бащата, е необходимо наличието на състраданието от сърце. Състраданието в собственото ви сърце ви дава възможност да се освободите от слабостите.

сряда, 14 септември 2016 г.

Добродетелите: Честност

Честна душа е тази, която следва шримата (възвишените Божествени
напътствия) във всяко свое действие. Честeн означава вeрен и честен; честност в следването на шримата означава вярност. Една честна душа автоматично прави всяка стъпка според шримата.

Следва да има честност в сърцето и честност в главата. Когато са налични всички видове честност, тогава дори и да има липса на доверие, ако не днес, то утре, доверието ще стане налично. Една поговорка казва: "Лодката на доверието може да се разклати, но никога не може да потъне." Така че лодката на истината е доверието. Ако има честност, дори и да се разклати лодката, когато си достоен за доверие, тя няма да потъне. Следователно чрез куража на истината, вие ставате достойни за доверието. Истината не се доказва. Истината се саморазкрива. Не доказвайте нищо, а станете олицетворение на успеха.

Кой е най-опасният човек, от когото всички се боят? Този аспект в света отвън е едно, а вътре в божественото семейство, най-опасният човек, който причинява доста вреди, е този, който е един от вътре и друг отвън. Той е дори по-опасен от онзи, който клюкари, защото не може да бъде близък с никого. Той не може да изпитва любов към никого. Всички се опитват да бъдат далеч от него. Ето защо получавате това учение чрез това бати - продължителна медитация. Това се нарича честност и чистота. Чистота в кой аспект? Честност в кой аспект? Тези неща имат огромно значение. Честност означава да говорите само това, което правите; да говорите само това, което мислите. Не бива да има никаква изкуствена форма. Следва да има честност във вашите мисли, думи и дела. При създаването на мисъл в ума, също следва да бъде налична честността и тогава ще се постигне аспекта на чистотата. Вътрешно, не следва да има и остатък от греховете. Не следва да има и никаква нечистота от вашата природа, чувства или стари санскари. Тези, които притежават такава чистота, ще бъдат честни. По какво познаваме тези, които са честни? Тези, които са честни, са обичани от всички. На първо място, те ще бъдат обичани от Бог. Бог обича тези, които са честни. Следователно, те първо ще бъдат обичани от Бог и след това ще бъдат обичани от божественото семейство. Никой няма да ги види в какъвто и да е нечист образ. Непоколебимостта и силата ще бъдат налични в тяхното дрищи (духовен поглед), думи и действия по такъв начин, че те няма да изпитват колебание, нито ще карат другите да се колебаят. Тези, които са честни, са обичани. Някой си мислят, "Аз съм честен, но никой не ме разбира." Истинският диамант никога не може да остане скрит. Ето защо, когато си мислите, "Аз съм такъв, но никой не ме разбира по този начин", означава, че честността не е налична. Истината никога не може да остане скрита и тези, които са честни, са обичани от всички. Някои дори си мислят, че понеже не са толкова близо, те не са толкова добре познати. Следва да се има предвид, че тези, които са честни и силни, не могат да скрият своята личност, дори и да са много далеч. Няма значение колко далеч е някой, той ще бъде близко до Бог. Тези, които са близко до Бог, за близо до всеки. Затова, бъдете честни.