четвъртък, 11 август 2016 г.

Добродетелите: Щедрост

Събирането на душите е специално, когато са налични чувствата и думитеим на такива, които имат щедри сърца и щедри умове. Да имате щедър ум означава да проявявате постоянно голямото си сърце във всяко едно действие. В кой аспект проявявате щедрото си сърце? Да имате голямо сърце означава постоянно да изпращате благопожелания на другите и чрез това да улеснявате другите да вървят напред. 
 
"Каквото имам е твое и всичко твое е мое." Защо? Защото всичко принадлежи на Единствения Баща. Проявявайте щедрите си сърца чрез това безгранично отношение. Да имате щедри сърца означава на имате чувството да сте дарители, да имате щедри сърца в даряването и да дарявате специалностите си, добродетелите и силите, които сте придобили. И преди е  казвано, че не е нещо специално даряването на богатството на познанието чрез думите, а да сътрудничите с другите чрез даряването или  отдаването на добродетели. Думата "дарение" не е най-подходящата за духовното семейство. Това е така, защото сътрудничеството е чрез даване на възможността на другите да проявят добродетелите си чрез проявата на вашите собствени добродетели, чрез сътрудничество, което изпълва другите с техните специалности; това означава да сте велики дарители, тези с големи сърца. Да станете тези, които притежават такъв щедър ум и щедро сърце означава да следвате Брама Баба. 

Кой ще са чертите на тези, които притежават такива щедри умове? Знаете ли кои ще са тези черти? Всички ги знаете. Има три специални черти. Тези души ще бъдат освободени от следните три неща: завист, омраза и критика на другите. Тези неща вие ги наричате, че са нападки към другите. Да бъдете свободни от тези три неща завинаги означава да имате щедър ум. Завистта ви изтощава и обезпокоява другите. Точно както гневът е наречен огън, по същия начин работи и завистта. Гневът е голямият огън, докато завистта е малкият.

Омразата не позволява да изпитате състоянието да сте тези, които имат чисти мисли или тези, които имат добри благопожелания към другите. Омразата придава упадък на самите вас, а също и на тези около вас. По същия начин, когато критикувате другите - независимо дали е на шега или на истина, означава да причинявате скръб. Това е същото, както когато някой върви до вас и вие го бутате или препъвате, за да падне. И когато някой падне по този начин, независимо дали раната, която получи е малка или голяма, той ще загуби кураж и ще продължи да мисли за раната си. И докато раната е налична, той  ще продължава да помни този, когото е свързан с нея. И това не е дребно нещо. Много лесно обсъждате някой, но даже и раната причинена на шега носи скръб. Шегата също се счита за причинител на скръб. Разбирате ли? 

Точно както вие сте основата, по същия начин вие сте и инструменти, които се превръщат в образ на щедрост; на тези, които имат щедри сърца и щедри умове. Сега разбирате тези черти, нали? Тези, които имат щедри умове, няма да притежават тези три неща. Тези, които имат големи сърца ще бъдат децата на Дарителя, водещи дарители. Вие сте инструментите, които привеждат плановете в действие. И както плановете са добри, така и вие самите сте добри. Нали така? Много сте добри. Бащата също смята, че сте добри. Има голяма любов към службата. Основата да имате постоянен успех в службата, е щедростта. 

Бащата е щастлив: щастлив е да види децата с широк интелект. Точно както интелектът е широк, нека и сърцето да е голямо. Всички вие имате широк интелект и затова сте дошли да създавате тези планове.
Какъв би бил езикът на душата, която има вяра в интелекта? Сладостта на езика би било общото нещо, а също и наличието на щедрост. Щедрост означава щедростта да подпомагате всички души да напредват. Такава щедра душа би казала "Първо вие" и няма непрекъснато да казва "Аз, аз". Щедрост означава да се дава път напред на другите. И както вече сте чули, Брама Баба винаги държи Jagadamba и децата на преден план. Той би казал, " Jagadamba е по-умна от мен", "Децата са по-умни от мен". Това е езикът на щедростта. Винаги, когато щедростта е налице и липсва желанието за предния план, тогава душата съгласно правилата на драмата автоматично получава плодовете, които сърцето жадува.

Доколкото душата остава стабилна в осъзнатостта да бъде свободна дори и от най-малката следа от желание, дотолкова Бащата и семейството ще считат тази душа за добра, за стойностна и ще я поставят отпред. Следователно, душата която казва от сърце "Първо вие" няма да бъде изоставена, а автоматично другите ще я поставят най-отпред. Това обаче не е възможно за тези, които имат желания. Следователно, езикът на душата, която има вяра в интелекта, винаги ще бъде този на щедростта. Това ще бъде езикът на удовлетвореността и езикът допринасящ добруване за всички. Душите, които говорят този език, са наречени победоносни души, които имат вяра в интелекта. 

Като вижда щедрите сърца на децата, Бог, дарителят на благословии, дарява благословиите си на тези, които са постоянно щедри: Той дарява благословиите за щедри сърца, широк интелект, безгранична служба и санскари на щедрост. Да имате щедри сърца означава да бъдете олицетворение на безграничната осъзнатост. Да бъдете безгранични в който и да е аспект, означава да бъдете щедри. Когато е налице  състоянието на безграничност, нищо не може да привлече душата. Това е познато като състоянието да бъдете равни на Бащата, да сте karmateet (освободени от влиянието на действията) и в ангелската форма. 

Себеотрицанието е ключът към щастието на службата. Въпреки това, ако поддържате щастието от службата само в границите на съзнанието на "Аз-ът", то няма да се увеличава. Затова непрестанно се стремете да служите на другите и да доставяте плодовете на богатството чрез себеотрицание и така ще се придвижвате напред. Не казвайте просто "Аз, аз", а вместо това увличайте и другите със себе си. Споделяйте с другите и продължавайте да се движите напред. Понякога именно тази вибрация се излъчва, когато служите. Затова сега бъдете с щедри сърца в службата. Не се сравнявайте с другите, като казвате "Този също прави това. Това се случва през цялото време." Напротив, позволете си да бъдете инструмент, който показва своята специалност. Каква беше специалността на Брама Баба? Той винаги поставя децата пред себе си. "Моите деца са умни. Моите деца ще свършат това." Той се отдаваше толкова много, че дори отдаваше щастието, което получаваше чрез себеотрицанието. И ако някой хвалеше Брама заради любовта или постиженията му, той винаги му напомняше за Бащата.
 

неделя, 24 юли 2016 г.

Добродетелите: Непоколебимост

Когато се намираме в осъзнатост за притежание, колкото и да се опитваме да решим даден проблем, толкова повече се чувстваме объркани.
Следователно, в какво не трябва да се превръщате в каквато и ситуация да сте? Никога не бива да бъдете обезсърчени. Вие сте дали непоколебимо обещание, че сте деца на Бог, нали? И щом е така, дори Мая не може да ви разклати от тази позиция. Дали сте непоколебимо обещание и имате силната вяра, че сте деца на Бог - и ако вие, децата на Бог, бъдете обезсърчени, кои тогава ще са тези, които проявяват голямото си сърце? Би ли могло да бъде някой друг освен вас? Вие сте тези, които имате голямо сърце. И какво следва да направите? Сега е времето да проявите силата си като непоколебимо проявите в действие максимата „синът разкрива баща си“. Не бъдете слаби, проявете непоколебимостта си.

Не бива да таите и следа от грехове вътре в себе си. Не трябва да има и следа от грехове във вашата природа, чувства или стари санскари. Тези, които поддържат тази чистота, ще постигнат честността. По какво познаваме тези, които са честни? Тези, които са честни, биват обичани от всички. Изначално, те ще бъдат обичани от Бог, тъй като Той се радва на тези, които са честни. Тоест, тези, които са честни, първо ще получат обичта на Бог, а след това и на цялото божествено семейство. Никой няма да може да си ги и представи в каквото и да е погрешно начинание. Непоколебимостта и силата ще са толкова явни в тяхното дрищи, слова и действия, че те няма да проявяват колебание, нито ще провокират другите към колебание.

Вашият интелект следва да възприеме, че каквото и да ви принадлежи сега - тялото ви, богатството ви, връзките, които имате и пр. - всяко едно и всичко останало трябва да бъдат забравени, точно както душата забравя, след като напусне тялото. Целта е толкова нависоко! Аз съм безтелесна душа. В това трябва да сте непоколебими. Когато напуснете тялото, не умирате. Не, душата все още не е станала напълно чиста.

Специалността на Брама Баба е, че той правеше това, което мисли. Той правеше това, което казваше. И понеже това учение е ново, то срещна голяма опозция. И въпреки това, чрез осъзнаване на достойнството си, чрез осъзнаване за присъствието на Бащата, използвайки оръжията на решителността и вярата, и със силата, той не можеше да бъде разклатен и разколебан от своята позиция. И когато сте в своята позиция, какво може тогава да направи опозицията? Опозицията ви прави непоколебими във вашата позиция. Тя не ви разколебава, а ви прави непоколебими. Практичното доказателство за победата сте самите вие и службата ви във всички четири направления. И така, тези които преди казваха „Това са тези, които създават катаклизъм (dhamal), сега казват „Те ще ви покажат чудеса (kamaal)“. Как се случи това? Като опозицията беше прекратена чрез използване на извисената позиция.

петък, 15 юли 2016 г.

Добродетелите: Безстрашие

Във външния свят има проверовъчни тестове на всеки три месеца. Тук,
резултатът от степента, до която сте се превърнали във въплъщение на
любовта, ще бъде забелязан след един месец. Добродетелта на безстрашието е основна и тя не беше включена в теста, защото има голяма липса от нея. Опитайте се, в рамките на месец, да включите в себе си напълно добродетелта на безстрашието. Как може да съществува безстрашие? Какъв е основният метод за постигането му? Да бъдете безтелесни; колкото повече оставате в безтелесната форма, толкова повече ще ставате безстрашни. Страх има, когато сте в тялото.

Вие не се притеснявате от настоящето или бъдещето. Всъщност, обстоятелствата са нищо, в сравнение със същността на истинската ви форма. Без значение колко висока може да бъде една планина, щом сте високо над нея, планината изглежда малка. Когато големи трудности се появят, изпитайте летящото си ниво и трудността ще ви изглежда като играчка. Каквато и да е, както и да е, тя не представлява нищо пред някого, който е в летящото си ниво.

Със силата на истината усвоете божествеността. Без значение, какво трябва да изтърпите/толерирате, не се плашете. Истината винаги ще блесне с времето. Кажете: „Лодката на истината може да се разклати, но никога няма да потъне“. В този случай, ще ви отведе до бреговете, затова, бъдете безстрашни! Ако се налага да се справите с нещо, гледайте живота на Брама Баба пред вас. Много ситуации са се появявали пред Брама Баба и най-различни ситуации са касаели децата. При все това, оставайки в множеството и имайки отговорности, със силата на истината, той е побеждавал.

Не всеки ще отиде в рая. Тези, които правят усилия ще отидат там, всички останали ще отидат в страната на освобождението. И тъй като никой от тях не знае това, те са изплашени.

Когато някой, който посреща предизвикателствата безстрашно по този начин, някой, който не се плаши от бурите на Мая и непресттанно предизвиква възможността да побеждава, поведе армията, останалите също ще последват.

събота, 9 юли 2016 г.

Добродетелите: Вяра

Духовното опиянение е огледалото на вярата. Вярата е не само
интелектуална; душата може да изпитва вяра във всяка стъпка от своите действия като едно чисто духовно опиянение.

Вярата в интелекта означава опияняващо щастие в живота. Душата, която притежава това духовно опиянение, ще бъде постоянно изпълнена с щастие във всяка една мисъл. Щастието ще присъства във всяко едно от тези три - мисли, думи и действия. Опиянението ще е видимо чрез искрящите от щастие лица, ще е видимо в поведението. Доказателството за вярата е опиянението, а доказателство за самото опиянение е щастието.

Списъкът с различните форми на "опиянение" е твърде дълъг.

Същността на първия източник на опияняващо щастие е състоянието на безтелесна душа. Разбирате ли този детайл? Всеки е душа, но духовното опиянение ще бъде постигнато, когато поддържате осъзнатостта за каква душа сте.

Второто опиянение идва от уникалния живот в преходния век. Помислете за това в детайли: Какъв е животът в момента?

И трето, опиянението, което идва от ангелската форма. Помислете в дълбочина за това: Какво се има предвид под "ангел"?

И четвърто е опиянението от бъдещето. Всеки един от тези четири типа духовно опиянение ще ви направи танцуващи с щастието.

Ако е налична вярата, но няма щастие, коя е причината? Причината е, че няма опиянение. Опиянението ви помага да забравите старите си санскари и стария свят. В сегашния живот, където трябва да полагате усилия, две неща може да се окажат спънка: понякога това е стария свят, понякога това са старите санскари. Връзките чрез тялото и притежанията на тялото са изцяло включени в този аспект на света. И както света, така и старите санскари идват като спънка, дори понякога са по-силна спънка. Светът може да бъде забравен, но санскарите трудно се забравят.

Методът за трансформация на санскарите е да бъдете телесното въплъщение на тези четири типа опиянение. Нека не само мислите за опиянението, но също така да го проявявате в телесната си форма и по този начин нищо не може да ви се изпречи като спънка. Това е причината санскарите все още да не са трансформирани - интелектът има познанието, даже има и известно опиянение, но след това старите санскари се задействат отново. И какъв е тогава езикът, който използвате? Вие казвате "Всичко ми е ясно, дори осъзнавам, че трябва да се променя". Това обаче не следва да остане само на нивото на осъзнаване, следва да бъде приведено в действие, т.е. в живота. Ето това означава да приведете познанието в телесната форма.

Който и да погледне челото ви, би трябвало да види следите на духовното опиянение на него, независимо дали говорите за него или не. Това е така, тъй като съзнанието ви разпръсква вибрациите в атмосферата. Вашето отношение трябва да вдъхнови другите да изпитат атмосферата на щастието и вибрациите на щастието. Това е състоянието на стабилност в опиянението. От вашия поглед, от усмивката на лицето ви, от думите ви нека да струи практичната, телесна форма на духовното опиянение. Тогава ще бъдете наречени победоносна душа, с вяра в интелекта и в постоянно опиянение.

Не бъдете незабележими в това. Този, който е в духовно опиянение, няма да бъде в състояние да крие духовните искрици в очите си. Тези искри ще заемат една ясна и видима форма и техните вибрации автоматично ще притеглят другите. Вибрациите на този, който остава в духовното опиянение, са като защита както за самия него, така и за другите.

Първо трябва да разкриете себе си, за да можете след това да разкриете и Бог, защото чрез вас Бащата ще бъде разкрит.

четвъртък, 23 юни 2016 г.

Основен курс по Раджа Йога

Добре дошли в понеделник, 4 Юли от 19ч. българско време на Началния Курс по Раджа Йога, включващ 6 срещи в рамките на един месец в удобно за вас време. Курсът е на основата на самопознанието на Раджа Йога.
Курсът ще се проведе по Скайп и е безплатен.
Предварителна регистрация за участие на Скайп адрес: meditatsia
Свободен достъп.


Нека си припомним нашата вътрешна красота - дълбокото спокойствие, чистотата, мъдростта, щастието. Те са във всеки един от нас, просто забравяме да се свържем с тях, да ги активираме и да ги изразим в заобикалящия ни свят.


Може да правите дарения за Центъра Брама Кумарис на следния линк:


https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=JH2AF2LJWK4XW  


Добродетелите: Липса на интерес (Безкористност)

Липсата на интерес (безкористността) означава да нямаш привързаност.
Този, който е с безкрайна безкористност, е непрестанно обичан от Бог и тази любов прави душата непривързана. Да си обичан от Бог, да си непривързан и в това състояние да извършнаш определена дейност (задача), е познато като да притежаваш безкрайна безкористност.

Стани състрадателен към невежите, измъчени души, които принадлежат на семейството ти. Трябва да има милост от сърце.
За бързина в усилията на духовното семейство и също за самоусъвършенстването, е необходимо да бъдеш състрадателен. Когато си състрадателен, има самоусъвършенстване, защото милосърдната душа постоянно и естествено има поведението на безкрайна безкористност. Ще има милост към себе си в „Аз съм душа, която принадлежи на най-възвишения Баща и която притежава целта, да стане равна на Бащата.“
 
Следователно, ако има каквато и да е слабост в оригиналната възвишена природа и санскари да бъдеш равен на Бащата, е необходимо да имаш милост в сърцето. Състраданието в собственото ти сърце ти дава възможност да си безкористен за слабостите.