вторник, 4 октомври 2016 г.

Изгради Добруването чрез Своите Духовни Сили: "Интроспекция"

Скъпи приятели, добре дошли всяка трета неделя на месеца в 11:00ч. 
на срещата на приятелите на Медитация Раджа Йога. 
От месец Октомври започва новата поредица:
"Изгради Добруването чрез Своите Духовни Сили"
включваща осем самостоятелни открити беседи.

Поредицата е посветена на книгата на Антони Страно
"В Търсене на Добруването - Използвай своите 8 сили". 
Може да я намерите в електронен вариант на следния линк:
http://brahmakumarisbulgaria.blogspot.com.es/2014/09/8.html   
Свободен достъп!

Беседите се излъчват от Центъра Брама Кумарис в Атина, Гърция на адрес ул. Тасоу 12А, пл. Америкис. 
Всички българи живеещи в Атина са добре дошли да го чуят "на живо".

Може да се включите и он-лайн на линка:
https://www.ustream.tv/channel/the-essence-of-well-being
 
Записи на предишни беседи може да чуете на youtube, линк:
https://www.youtube.com/channel/UC60SDl6b0b4t55IOn-b8QZA
 
Нека заедно преоткрием нашата истинска същност, която е нашето духовно богатство, да го даряваме, и така да го увеличаваме, използвайки го в нашето ежедневие.
Беседите се основават на познанието на Раджа Йога, което ни предоставя възможността да живеем осъзнато и да изпълваме със щастие нашето ежедневие.


събота, 17 септември 2016 г.

Добродетелите: Смирение/Скромност

Душата е тази, която е известна като съзидателна, до степента, до която интелектът е смирен. Интелектът е този, който създава новото. 

Смирението е израз на любовта. Тези, които имат любов за всяка душа, ще могат да останат смирени. Ако няма любов, те нe ще могат да станат нито състрадателни, нито смирени. Ето защо трябва да има смирение и израз на сила. До степента, до която сте смирени, ще се появи усещането, че сте господари. Следва да е налично усещането, че сте господар под формата на сила и в смирението да е налична добродетелта да служите. Ще е налична службата, а с нея и чувството че сте господари.

Непрестанно бъдете в осъзнатостта, че сте инструмент и така продължавайте напред, и вдъхновявайте други да правят същото. Осъзнатостта, че сте инструмент, винаги ще ви помогне да достигнете успех. Винаги инструмент и винаги специалността на смирението. Винаги ги носете със себе си. С тези специалности ще станете специални души.

Знаците на величието са видими дотолкова, доколкото е голямо самото величие и дотолкова великата душа ще бъде скромна. Това е така, защото душата, която проявява величие е душа, която е цялостна и завършена. Същото е като с дървото: колкото повече дървото е отрупано с плод, толкова то ще се наведе и ще извършва служба със скромност/смирение. Фактът, че дървото се навежда, означава, че служи. Ако не се навежда, няма да може да служи. Затова, от едната страна е величието, а от другата - смирението. Тези, които са смирени, получават уважение от всички. Ако сте смирени, сте уважавани  от другите. Не получават уважение тези, които са арогантни, другите стоят надалеч от тях. Ще разберете дали сте се обгърнали във величието и смиреността по това, че тези, които са смирени даряват щастие на всички. Където и да отидат, каквото и да правят, чрез смирението си те даряват щастие на другите. Ако смирението е по-малко, не винаги ще можете да дарявате щастие.

Тези души, които непрестанно живеят със специалността на смирението, лесно изпитват успех. Запомнете, да бъдеш смирен, означава да поддържаш самоуважение и това е лесният начин да получите уважение от всички. Да бъдеш смирен, не означава да се кланяш на всеки, но да направиш така, че всеки да се прекланя пред твоята специалност и любов.

Знакът за величественост е смирението. Колкото е по-голямо смирението, толкова повече душата ще е велика в сърцата на всички. Без да станете смирени, не бихте могли да бъдете дарители на щастие за всички. Смирението лесно ви освобождава от егото. Семето на смирението автоматично ви дава достъп до плодовете на величието. Смирението е лесният начин за получаване на благословии от сърцето на всеки. Душа, изпълнена със смирение, лесно получава мястото на любовта в сърцата на другите. Смирението автоматично ви превръща в достойни за възхвала. Специалният знак за това, че се освобождавате от егото, е смирението. Има смирение в поведението ви, смирение в погледа ви, смирение в думите ви и също смирение във връзките и взаимоотношенията ви. Не бива да казвате: „Не ми е в поведението, но думите просто ми се изплъзнаха.“ Не, каквото е в поведенито ви, погледът ви ще е в съответствие с него. Какъвто е погледът ви, думите ви ще бъдат съответни на него и каквото е в думите ви, същото ще бъде във връзките и взаимоотношенията ви. Смирение трябва да има във всичките четири. Ако има смирение в три от тях, но в едно липсва, тогава съществува поле на достъп за арогантността.

Където се появи арогантност, там има огромно чувство за обида. Някой път съществува арогантност, друг път обида. Продължавате да си играете и с двете. Когато някой няма арогантност в себе си и бъде обиден, той няма да усеща обида. Той ще остне смирен и зает със задачата на обновлението. Само тези, които са смирени, могат да обновяват

Знакът за добри обноски е смирението. Някой, който доказва, че нещо грешно е фалшиво/погрешно, винаги ще остане смирен и ще взаимодейства с добри обноски.
Да кажете: „Аз съм прав, а този е грешен“ не е смирение.

Независимо какво се случва, вашата природа/характер винаги трябва да остава блага, внимателна. Този благ характер е знак за смирение.

Станете милостиви към незнаещите, измъчени души във вашето семейство. Би трябвало да има състрадание от сърце.
За бързината в усилията в духовното семейство и също за самоусъвършенстването е необходимо състраданието. Когато сте състрадателни има напредък, защото състрадателната душа непрестанно и естествено има поведението на безгранична непривързаност. Трябва да има състрадание към самите вас в това: „Аз съм душа, която принадлежи на най-възвишения Баща и има за цел да стане равна на Бащата“.
В съответствие с това, ако има слабост в оригиналната, възвишена природа и в санскарите, които са еднакви с тези на Бащата, е необходимо наличието на състраданието от сърце. Състраданието в собственото ви сърце ви дава възможност да се освободите от слабостите.

сряда, 14 септември 2016 г.

Добродетелите: Честност

Честна душа е тази, която следва шримата (възвишените Божествени
напътствия) във всяко свое действие. Честeн означава вeрен и честен; честност в следването на шримата означава вярност. Една честна душа автоматично прави всяка стъпка според шримата.

Следва да има честност в сърцето и честност в главата. Когато са налични всички видове честност, тогава дори и да има липса на доверие, ако не днес, то утре, доверието ще стане налично. Една поговорка казва: "Лодката на доверието може да се разклати, но никога не може да потъне." Така че лодката на истината е доверието. Ако има честност, дори и да се разклати лодката, когато си достоен за доверие, тя няма да потъне. Следователно чрез куража на истината, вие ставате достойни за доверието. Истината не се доказва. Истината се саморазкрива. Не доказвайте нищо, а станете олицетворение на успеха.

Кой е най-опасният човек, от когото всички се боят? Този аспект в света отвън е едно, а вътре в божественото семейство, най-опасният човек, който причинява доста вреди, е този, който е един от вътре и друг отвън. Той е дори по-опасен от онзи, който клюкари, защото не може да бъде близък с никого. Той не може да изпитва любов към никого. Всички се опитват да бъдат далеч от него. Ето защо получавате това учение чрез това бати - продължителна медитация. Това се нарича честност и чистота. Чистота в кой аспект? Честност в кой аспект? Тези неща имат огромно значение. Честност означава да говорите само това, което правите; да говорите само това, което мислите. Не бива да има никаква изкуствена форма. Следва да има честност във вашите мисли, думи и дела. При създаването на мисъл в ума, също следва да бъде налична честността и тогава ще се постигне аспекта на чистотата. Вътрешно, не следва да има и остатък от греховете. Не следва да има и никаква нечистота от вашата природа, чувства или стари санскари. Тези, които притежават такава чистота, ще бъдат честни. По какво познаваме тези, които са честни? Тези, които са честни, са обичани от всички. На първо място, те ще бъдат обичани от Бог. Бог обича тези, които са честни. Следователно, те първо ще бъдат обичани от Бог и след това ще бъдат обичани от божественото семейство. Никой няма да ги види в какъвто и да е нечист образ. Непоколебимостта и силата ще бъдат налични в тяхното дрищи (духовен поглед), думи и действия по такъв начин, че те няма да изпитват колебание, нито ще карат другите да се колебаят. Тези, които са честни, са обичани. Някой си мислят, "Аз съм честен, но никой не ме разбира." Истинският диамант никога не може да остане скрит. Ето защо, когато си мислите, "Аз съм такъв, но никой не ме разбира по този начин", означава, че честността не е налична. Истината никога не може да остане скрита и тези, които са честни, са обичани от всички. Някои дори си мислят, че понеже не са толкова близо, те не са толкова добре познати. Следва да се има предвид, че тези, които са честни и силни, не могат да скрият своята личност, дори и да са много далеч. Няма значение колко далеч е някой, той ще бъде близко до Бог. Тези, които са близко до Бог, за близо до всеки. Затова, бъдете честни.

събота, 27 август 2016 г.

Kendrick Farris, най-силният щангист на Съединените Щати е ВЕГАН

Често се смята, че веганите са кльощави и слаби, Kendrick Farris е най-ясният пример, че не е така. Американският щангист, който с маркирани 357 килограма стана единайсти на Олимпийските Игри в Рио де Жанейро, промени своята диета след раждането на неговия син през 2014 година и това не повлия на неговите спортни постижения. По-точно ги подобри. Постигна рекорд в Съединените щати, вдигайки 377 килограма вече като веган.

Farris участваше в Игрите в Пекин през 2008 и Лондон през 2012, когато все още не беше започнал своята нова хранителна диета, след това реши да промени своя стил на живот без да напуска спортната си кариера. Не съм съгласен с начина, по който животните са масово убивани, но това беше само един от мотивите, които ме накараха да се заинтересувам от веганската диета, каза в едно интервю на Huffington Post. 

Kendrick Farris е единственият представител на американския отбор по вдигане на тежести и когато го питат как може да вдига такива тежести без да яде нищо от животински произход, той отговаря, че: “Да се вдигат тежести не е въпрос само на физическа сила, а също и на умствена. Чувствам се по-лек, тялото ми се възстановява по-бързо и умът ми се концентрира много по-добре. 

Но, тази промяна на хранителния режим учуди също и неговата съпруга: “Много обичаше хамбургерите, не вярвах, че ще го постигне, но сега е по-добър човек, твърди тя.


Линк към оригиналната статия в испанския вестник EL MUNDO:


четвъртък, 11 август 2016 г.

Основен курс по Раджа Йога

Добре дошли в понеделник, 7 Септември от 19:00ч. българско време на Началния Курс по Раджа Йога, включващ 6 срещи в рамките на един месец в удобно за вас време. Курсът е на основата на самопознанието на Раджа Йога.
Курсът ще се проведе по Скайп и е безплатен.
Предварителна регистрация за участие на Скайп адрес: meditatsia
Свободен достъп.


Нека си припомним нашата вътрешна красота - дълбокото спокойствие, чистотата, мъдростта, щастието. Те са във всеки един от нас, просто забравяме да се свържем с тях, да ги активираме и да ги изразим в заобикалящия ни свят.


Може да правите дарения за Центъра Брама Кумарис на следния линк:


https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick&hosted_button_id=JH2AF2LJWK4XW  

 

Добродетелите: Щедрост

Събирането на душите е специално, когато са налични чувствата и думитеим на такива, които имат щедри сърца и щедри умове. Да имате щедър ум означава да проявявате постоянно голямото си сърце във всяко едно действие. В кой аспект проявявате щедрото си сърце? Да имате голямо сърце означава постоянно да изпращате благопожелания на другите и чрез това да улеснявате другите да вървят напред. 
 
"Каквото имам е твое и всичко твое е мое." Защо? Защото всичко принадлежи на Единствения Баща. Проявявайте щедрите си сърца чрез това безгранично отношение. Да имате щедри сърца означава на имате чувството да сте дарители, да имате щедри сърца в даряването и да дарявате специалностите си, добродетелите и силите, които сте придобили. И преди е  казвано, че не е нещо специално даряването на богатството на познанието чрез думите, а да сътрудничите с другите чрез даряването или  отдаването на добродетели. Думата "дарение" не е най-подходящата за духовното семейство. Това е така, защото сътрудничеството е чрез даване на възможността на другите да проявят добродетелите си чрез проявата на вашите собствени добродетели, чрез сътрудничество, което изпълва другите с техните специалности; това означава да сте велики дарители, тези с големи сърца. Да станете тези, които притежават такъв щедър ум и щедро сърце означава да следвате Брама Баба. 

Кой ще са чертите на тези, които притежават такива щедри умове? Знаете ли кои ще са тези черти? Всички ги знаете. Има три специални черти. Тези души ще бъдат освободени от следните три неща: завист, омраза и критика на другите. Тези неща вие ги наричате, че са нападки към другите. Да бъдете свободни от тези три неща завинаги означава да имате щедър ум. Завистта ви изтощава и обезпокоява другите. Точно както гневът е наречен огън, по същия начин работи и завистта. Гневът е голямият огън, докато завистта е малкият.

Омразата не позволява да изпитате състоянието да сте тези, които имат чисти мисли или тези, които имат добри благопожелания към другите. Омразата придава упадък на самите вас, а също и на тези около вас. По същия начин, когато критикувате другите - независимо дали е на шега или на истина, означава да причинявате скръб. Това е същото, както когато някой върви до вас и вие го бутате или препъвате, за да падне. И когато някой падне по този начин, независимо дали раната, която получи е малка или голяма, той ще загуби кураж и ще продължи да мисли за раната си. И докато раната е налична, той  ще продължава да помни този, когото е свързан с нея. И това не е дребно нещо. Много лесно обсъждате някой, но даже и раната причинена на шега носи скръб. Шегата също се счита за причинител на скръб. Разбирате ли? 

Точно както вие сте основата, по същия начин вие сте и инструменти, които се превръщат в образ на щедрост; на тези, които имат щедри сърца и щедри умове. Сега разбирате тези черти, нали? Тези, които имат щедри умове, няма да притежават тези три неща. Тези, които имат големи сърца ще бъдат децата на Дарителя, водещи дарители. Вие сте инструментите, които привеждат плановете в действие. И както плановете са добри, така и вие самите сте добри. Нали така? Много сте добри. Бащата също смята, че сте добри. Има голяма любов към службата. Основата да имате постоянен успех в службата, е щедростта. 

Бащата е щастлив: щастлив е да види децата с широк интелект. Точно както интелектът е широк, нека и сърцето да е голямо. Всички вие имате широк интелект и затова сте дошли да създавате тези планове.
Какъв би бил езикът на душата, която има вяра в интелекта? Сладостта на езика би било общото нещо, а също и наличието на щедрост. Щедрост означава щедростта да подпомагате всички души да напредват. Такава щедра душа би казала "Първо вие" и няма непрекъснато да казва "Аз, аз". Щедрост означава да се дава път напред на другите. И както вече сте чули, Брама Баба винаги държи Jagadamba и децата на преден план. Той би казал, " Jagadamba е по-умна от мен", "Децата са по-умни от мен". Това е езикът на щедростта. Винаги, когато щедростта е налице и липсва желанието за предния план, тогава душата съгласно правилата на драмата автоматично получава плодовете, които сърцето жадува.

Доколкото душата остава стабилна в осъзнатостта да бъде свободна дори и от най-малката следа от желание, дотолкова Бащата и семейството ще считат тази душа за добра, за стойностна и ще я поставят отпред. Следователно, душата която казва от сърце "Първо вие" няма да бъде изоставена, а автоматично другите ще я поставят най-отпред. Това обаче не е възможно за тези, които имат желания. Следователно, езикът на душата, която има вяра в интелекта, винаги ще бъде този на щедростта. Това ще бъде езикът на удовлетвореността и езикът допринасящ добруване за всички. Душите, които говорят този език, са наречени победоносни души, които имат вяра в интелекта. 

Като вижда щедрите сърца на децата, Бог, дарителят на благословии, дарява благословиите си на тези, които са постоянно щедри: Той дарява благословиите за щедри сърца, широк интелект, безгранична служба и санскари на щедрост. Да имате щедри сърца означава да бъдете олицетворение на безграничната осъзнатост. Да бъдете безгранични в който и да е аспект, означава да бъдете щедри. Когато е налице  състоянието на безграничност, нищо не може да привлече душата. Това е познато като състоянието да бъдете равни на Бащата, да сте karmateet (освободени от влиянието на действията) и в ангелската форма. 

Себеотрицанието е ключът към щастието на службата. Въпреки това, ако поддържате щастието от службата само в границите на съзнанието на "Аз-ът", то няма да се увеличава. Затова непрестанно се стремете да служите на другите и да доставяте плодовете на богатството чрез себеотрицание и така ще се придвижвате напред. Не казвайте просто "Аз, аз", а вместо това увличайте и другите със себе си. Споделяйте с другите и продължавайте да се движите напред. Понякога именно тази вибрация се излъчва, когато служите. Затова сега бъдете с щедри сърца в службата. Не се сравнявайте с другите, като казвате "Този също прави това. Това се случва през цялото време." Напротив, позволете си да бъдете инструмент, който показва своята специалност. Каква беше специалността на Брама Баба? Той винаги поставя децата пред себе си. "Моите деца са умни. Моите деца ще свършат това." Той се отдаваше толкова много, че дори отдаваше щастието, което получаваше чрез себеотрицанието. И ако някой хвалеше Брама заради любовта или постиженията му, той винаги му напомняше за Бащата.
 

неделя, 24 юли 2016 г.

Добродетелите: Непоколебимост

Когато се намираме в осъзнатост за притежание, колкото и да се опитваме да решим даден проблем, толкова повече се чувстваме объркани.
Следователно, в какво не трябва да се превръщате в каквато и ситуация да сте? Никога не бива да бъдете обезсърчени. Вие сте дали непоколебимо обещание, че сте деца на Бог, нали? И щом е така, дори Мая не може да ви разклати от тази позиция. Дали сте непоколебимо обещание и имате силната вяра, че сте деца на Бог - и ако вие, децата на Бог, бъдете обезсърчени, кои тогава ще са тези, които проявяват голямото си сърце? Би ли могло да бъде някой друг освен вас? Вие сте тези, които имате голямо сърце. И какво следва да направите? Сега е времето да проявите силата си като непоколебимо проявите в действие максимата „синът разкрива баща си“. Не бъдете слаби, проявете непоколебимостта си.

Не бива да таите и следа от грехове вътре в себе си. Не трябва да има и следа от грехове във вашата природа, чувства или стари санскари. Тези, които поддържат тази чистота, ще постигнат честността. По какво познаваме тези, които са честни? Тези, които са честни, биват обичани от всички. Изначално, те ще бъдат обичани от Бог, тъй като Той се радва на тези, които са честни. Тоест, тези, които са честни, първо ще получат обичта на Бог, а след това и на цялото божествено семейство. Никой няма да може да си ги и представи в каквото и да е погрешно начинание. Непоколебимостта и силата ще са толкова явни в тяхното дрищи, слова и действия, че те няма да проявяват колебание, нито ще провокират другите към колебание.

Вашият интелект следва да възприеме, че каквото и да ви принадлежи сега - тялото ви, богатството ви, връзките, които имате и пр. - всяко едно и всичко останало трябва да бъдат забравени, точно както душата забравя, след като напусне тялото. Целта е толкова нависоко! Аз съм безтелесна душа. В това трябва да сте непоколебими. Когато напуснете тялото, не умирате. Не, душата все още не е станала напълно чиста.

Специалността на Брама Баба е, че той правеше това, което мисли. Той правеше това, което казваше. И понеже това учение е ново, то срещна голяма опозция. И въпреки това, чрез осъзнаване на достойнството си, чрез осъзнаване за присъствието на Бащата, използвайки оръжията на решителността и вярата, и със силата, той не можеше да бъде разклатен и разколебан от своята позиция. И когато сте в своята позиция, какво може тогава да направи опозицията? Опозицията ви прави непоколебими във вашата позиция. Тя не ви разколебава, а ви прави непоколебими. Практичното доказателство за победата сте самите вие и службата ви във всички четири направления. И така, тези които преди казваха „Това са тези, които създават катаклизъм (dhamal), сега казват „Те ще ви покажат чудеса (kamaal)“. Как се случи това? Като опозицията беше прекратена чрез използване на извисената позиция.